you got me love sick

Hej bloggen!

Ibland hatar jag Sverige.
för att när man tror att våren kommit, då det är fint väder, lite sådär varmt och solen skiner, det är helt torrt överallt och grönt.. ja då börjar det snöa! hur? alltså det räcker med att det snöar på vintern, det kan ju också få finnas vår eller? det är ju inte precis som om sommaren kommer mitt i vintern eller? haha, nä men ni fattar? :P
okej, det snöade igår. Idag har det varit rätt så fint väder ute.. men ändå ja menar det har varit så typ hela mars månad att det blir jätte fint väder, sen börjar det helt plötsligt snöa. Blir så sjukt trött på det. inte så intressant att läsa om kanske? men ja..

jag är sämst på att spara pengar! det är helt sjukt, jag får ju mitt barnbidrag varje månad, fast jag får det i början av månaden, för istället för att få själva barnbidraget som jag tror man får i slutet av månaden? så ger mamma och magnus mig 1000kr som ett barnbidrag ''består av'' eller ja 50kr extra har ju ett barnbidrag men det får jag inte, haha whatever! Och för dom pengarna får ja köpa allting själv, eller ja nästan. Dom köper ju mat, schampoo och allt sånt + mitt månadskort till skolan. Fast jag får ju köpa allt som jag själv vill ha såsom kläder, skor, påfyllning på mobilen, om jag ska gå på bio och allt sånt! Och när jag räknar ut i mitt huvud så har jag råd med allt det, plus ja har massa pengar kvar. Men neeeeej, varje månad när ja köper påfyllning till mobilen och fyller på mitt busskort med 150kr(inte alltid jag köper det men ibland) så köper jag ju allt som jag vill ha, såsom kläder och sånt! och går på bio och så. Och helt plötsligt så har jag inga pengar kvar typ..! helt sjukt. Ändå tycker jag att jag inte handlat alls mycket, men det är bara för att när jag köper något så köper jag bara för köpandet skull typ och köper saker som inte ens är nödvändigt såsom godis, dricka, tuggumi okej jo det är VÄLDIGT nödvändigt hehe men ni fattar säkert vad jag menar. Och att jag köper för köpandet skull menar jag att om jag t.ex har 100kr kvar, så ser jag kanske något smink, eller en billig tröja eller vadsomhelst! så tänker jag alltid att ''åååh men det kan vara bra att ha'' eller ''ååh vad den va söt och billig den kan jag ju köpa'' så köper jag det och ändå så går jag och klagar på att jag inte har några pengar kvar! Nää undra varför Frida..? haha!
Men det ska det bli ändring på! Från och med nästa månad ska jag oavsätt vad, spara minst 200kr! JAG LOVAR!! Då kommer jag att ha kvar 600kr kvar, för att jag ska på bio med angelica på ''Hur många lingon finns det i världen?'' och med Rovia och hennes syster ska jag se ''Black swan''. Pengarna får jag om drygt en vecka så det är ju inte så långt kvar!! :D

haha oj, det var ett långt inlägg idag!
men jag tycker att jag inte skriver om något intressant alls i dom andra inläggen men jag är inte kreativ!! Det är det som är problemet! hahah, ja men detta var helt spontant tror jag för ja visste absolut inte att jag skulle skriva om detta när ja började skriva dom första meningarna ''Hej bloggen'', utan det bara kom upp i mitt huvud. men ska försöka så gott jag kan att göra denna bloggen intressant och kul att läsa!

så.. nu om ni har orkat läsa hela den långa texten där uppe, eller ja ens något av detta inlägget..
är ni som jag och slösar eller är ni en sån som sparar.. berätta gärna isf om du är en sån som slösar vad det är du slösar på mest, skulle varit kul att veta ;)


Ha det så bra
/ friday




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0