Om igår!

Efter skolan drog jag och jossan till mölndal där vi mötte upp alexandra och åkte till kungsbacka. Sedan skulle vi gå till aranäsgymnasiet på öppet hus. Ingen av oss har varit där förut så det var lite(jävligt) svårt att hitta! haha. fast vi fick hjälp av en snäll kvinna som berättade vägen och det var ju inte så svårt alls! (: 

När vi var framme vid skolan så var jag i chock! haha nä men fy va stor och fin den är! :o 
Kände redan när jag kom in i skolan att ''Här vill jag börja!'' Vi gick runt i några timmar och pratade med lärare/elever från olika linjer och inriktningar om ja linjerna och så! det var as kul faktiskt, haha! massa söta killar så det var ju ett + .. ;)

Dom linjerna jag gick till var först barn o fritid och sen estet - teater. 
Jag har velat gå på en teaterlinje på aranäs ett tag nu, men sen så ändrade jag mig..typ.. till barn o fritid för att jag tänkte att det är lättare att få jobb sen om man går där. (och jag vill gärna hålla på och jobba med barn i framtiden så varför inte lixom..?) men efter jag pratat med dom som går i barn o fritid linjen så gick vi till estet - teater och så pratade jag med en lärare där och hon berättade typ om vad man gör i 1an, 2an och 3an och så gick vi in till några elever som berättade massa om den linjen/inriktningen för mig och det verkar as kul verkligen! så jag är helt 100% säker på att jag kommer att välja teater på aranäsgymnasiet! får bara hoppas jag kommer in..? haha! :D
Men annat än det så är ju skolan nybyggd och väldigt fräsch och fin! skit stort, tre våningar och allt är så STORT! typ 100 klassrum, haha och stor matsal/bamba och ja allting var så stort så om jag börjar där kommer jag nog behöva kompass och en karta, ja trofande! haha men det lär man ju sig efter ett tag, typ?

'
Ajaa! skolan verkar iaf bra och min kompis går på den skolan(i 1an) och hon säger att den är bra och så! :)



bilder tagna från google

Kommentarer
Postat av: Natacha

sv; Jo samma här :)

2011-11-24 @ 19:49:24
URL: http://zatacha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0